02 februari 2009

Sova (dåligt) och träningsdag


Jag sover alltid så himla dåligt på söndagnätter. Kan inte komma på varför, det är ju inte så att jag är särskild orolig att försova mig. Å, andra sidan gör ju det att jag ofta sover alldeles särskilt gott på måndagnätter :o)


Tränar flitigt nu på månad 2. 40 minuter kondition och 30 minuters gymande. Satan i gatan vad folk det är som tränar en måndag i början på året (inför beach 2009 månne) Bättre att gå senare på kvällen för när jag "kastade in handduken" runt 19 var det luft i lokalen igen. När jag kom strax efter 17 var det köbildning vid maskinerna. Några frågor som dyker upp i mitt huvud efter dagens pass:

1. Hur i helskotta kan man träna i tjocktröja? Tom stickade varianter förekommer. Har noterat att det är två olika kategorier av människor som gör det. Pinnsmala unga grabbar eller runda unga tjejer. Alltså för att dölja/skyla sig. Ett gammalt trick som jag också prövat (som ung)

2. Varför sprutar man på sig massor av parfym innan man tränar (i dag Gucci)

3. Samma kategori som parfymerar sig har också extrema lager makeup på sig. Läpp-penna, tjockt lager foundation, eye-liner etc.

4. Varför går man och gymmar när man egentligen INTE alls tränar. Man går runt och umgås och pratar men man tar inte i. Snacka om att kasta pengarna i sjön (det är jag alldeles för snål för, har jag betalt ett kort ska jag fanimig svettas)


Magnus hade wokat efter sin löprunda. Efter mina instruktioner endast 3 points (+ris då) Har nu 4 points kvar (får ju äta 19 per dag) Sparar nog till helgen.


Pratade med pappa i dag. Han hade just kommit ner efter 8 dagar på fjället. Jag, Magnus, tjejerna och Axel (ska fasiken tvinga med honom) ämnar åka upp 4 dagar på sportlovet, det lät han glad för (förra året vi var upp tog Åsorna fotot som jag har i dagens inlägg) I morgon skall han till doktorn igen med de njurstenar han nu haft över ett år (sitter fast i uretären) Må de göra något åt dom nu.
Skall nu läsa Åsa Larssons senaste bok som jag började på i går kväll. Säga vad man vill om henne men när man börjat på en bok hon skrivit är det väldigt svårt att lägga den i från sig.
Tjingeling!

2 kommentarer:

Gun sa...

Ja du vi har en rund tjej på friskis med polo liknande tröja. Av samma anledning som du skrev om antar jag. När jag åker till friskis så går det inte att slappa(för mig).
När ska vi systrar åka till pappsen?
Hm jag borde nog också räkna points...
kram från Gun

Maribella sa...

Du kanske sover sämre på söndagar eftersom du nu förtiden tycks vara vaken till sena natta på helgen...du kanske vänder på dygnsrytmen?