08 februari 2009

Middag hos mamma med systrarna och svägerska

Min storasyster Gun

Svägerskan Åsa

Mamma Karin

Och lillasyster Åsa

Mannen körde mig till Östertälje och mamma skulle hämta mig vid Älvsjö station. Något mycket ovanligt händer då, jag har glömt min mobiltelefon hemma. Får lite lätt panik men tänker herre gud hur klarade man sig förr. Dock irrade vi om varandra i bra stund innan jag kom på att det är ju bäst att stå still och vänta och se då kom hon (och väl hemma senare hade jag 3 meddelanden och 2 missade samtal)

Vi fick lamm och potatis, sallad, varma tomater. Jättegott och inte många points. Gott vin och trevligt sällskap. Såg slutet på melodifestivalen (så jag kan inte utala mig om ifall rätt låtar gick vidare)

Hemma var mannen övergiven. Alla barnen sov hos kompisar. Vi fick därför natten och morgonen helt för oss själva. Lyxigt!
Har nu på dagen hämtat Axel hos John och lämnat honom i ishallen, maken har påbörjat kvällsmiddagen: Bouf Borgogne, skall försöka samla i hop flocken till kvällsmiddagen.

Hörs senare då!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

ser ut som att ni hade det trevligt hos mormor...