03 februari 2009

Boktipset

Hemma från Oskars kalas (inte min Oskar utan Magnus systers Oskar som är hela 10 år yngre än min egen)
Tog ingen tårta för jag har idag ynka bara 0,5 points kvar (men sparade 4 i går, men dom vill jag ju inte offra på tårta en tisdag utan på ett glas rött i helgen)
Axel träningsfri i dag, ingen att hämta vid 21,30 (första gången på många veckor) Skall nu äta en frukt (0 points) och läsa Åsa Larssons Till dess din vrede upphör. Här kommer en liten lista på böcker som jag tycker du ska läsa innan du dör:

1. Utvandrar böckerna av Vilhelm Moberg
2. Jerusalen Selma Lagerlöf
3. Roslund - Hellström böckerna (Odjuret, Box 21, Edward Finnigans upprättelse Flickan under gatan)
4. Stieg Larsson böckerna
5. Ciderhusreglerna John Irving
6. Blonde Joyce Carol Oates
7. Mina drömmars stad epoken av Per-Anders Fogelström
8. Piccadily Cirkus ligger inte i Kumla och Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö Håkan Nesser (jag älskar hans beskrivande lite långsamma språkmelodi)
9. Simon och ekarna Marianne Fredriksson
10. Den vidunderliga kärlekens historia Carl-Johan Vallgren

Så, nu har ni att göra ett tag :o)

2 kommentarer:

Gun sa...

Ja jag kan pricka av nr 4 i alla fall hihi

Anonym sa...

Trevligt med lite boktips! Är det någon på den topplistan som är de där deckarna som jag skulle få låna? Jag skäms över att erkänna att jag inte har läst utvandrarböckerna. Under året kanske jag hinner med det. Kanske att det blir semesterns böcker...
Jag kan bara pricka av 2,4 och 7:an.

Är ett glas vin 4 points nu på VV? Förut fick man en halv flaka för 4 om jag minns rätt...