15 februari 2009

Söndagsmiddag

Med risk att läta helt matfixerad så måste jag skryta öven vår söndagsmiddag, men sanningen att säga så är det ju min och mannen intresse. I dag hade vi en kalventrecôtebit över..samt lite chili och mangosalsa. Så efter en lång och skön förmiddag i sängen och en sväng på ica supermarket så serverades det:
Chili och mangosalsa (left overs from yesterday) med räkor och aioli. Mmmm.

Till varmrätt: Kalventrecôte med gräddstuvade grönsaker samt en underbar god salt/syrlig sojasås. Må de viktväktarkonsulenter som arbetar i Södertälje inte följa min blogg. Djävla skit Magnus, jag som förr haft svart bälte i bantning KLARAR INTE AV att gå ner något ynka kilo! Känner mig desperat men ändå mätt och lycklig %¤#%¤#¤% (= brukar i serietidningarnasvärd betyda svordomar)
För att ni alla skall förstå att jag inte är en helt förtappad och slö människa så har jag förutom frosseri ägnat mig ät pappers, pappersförpacknings och glas insamlingsinlämnande samt strykning i dag. Vi har även sett reprisen av på spåret och i kväll skall vi se Gunvald och Martin jaga kriminella.
På fredag skall vi åka till Källfjället. Jag ÄLSKAR att vara där. En stuga utan el och rinnande vatten. Det är avkoppling varje minut. Har bokat skidpaket till Magnus och flickorna. Själv använder jag mitt skidpaket jag köpte på Domus i Södertälje 1986. Pappa får hjälpa mig att valla. Vi har i dag planerat menyn, skall messa pappa det som behövs handlas innan onsdagen. Önskar så att någon av mina killar ville hänka men har ingen förhoppning då sportlovet ligger mitt i hockeysäsongen. Hockeyn har fasiken nästan tagit lika mycket tid och energi som bantningen gjort i mitt liv, detta trots att jag helt saknar intresse i sporten men då jag har ett stort hjärta för mina barn, så har deras intresse få vara mitt. Hockeyn har varit med och fostrat mina barn till lagspelare och det kan ju aldrig vara negativt!?
Nu skall jag läsa lite Dödergök innan det blir riktig kväll. Skall läsa ut den innan fredag för att ta med mig en helt ny bok till fjället.
Tjingeling, hörs i mor´n!


1 kommentar:

Anonym sa...

Dom där dj-a kilona bara smyger sig på en. Och ju äldre man blir ju värre är dom att få bort. Och egentligen är det också så att ju äldre man blir ju mindre betyder dom om det kan va någon tröst.
Så mysigt att åka till stugan. Är riktigt avis. Må ni ha det så himla skönt och hälsa farsgubben. Kram mamma