07 februari 2009

Morgonstund har tandläkare i mun

Axel hade tid klockan 09 hos sin tandläkare Stein. Som liten träffade Axel typ världen mest opsykologiska/elakaste tandläkare på folktandvården i Nykvarn. Vilket i sin tur naturligtvis ledde till tandläkarskräck. Min tandläkares make visade sig vara barntandläkare och på det viset hamnade Axel hos en privat tandläkare. Inga hål men en mjölktand som saknar en permanent tand under sig hade han (det borde jag som mamma hört innan, och det har jag säkert men helt glömt bort) Den hade sjunkit ner några mm (det brukar dom) så han byggde på den så att den får vara med och tugga med de andra tänderna. Nåväl, så värst orolig är jag inte för Åsa (Eken) fyller ju strax 40 år och har ännu en frisk mjölktand som hon tuggar med.

Nu skall sonen lämnas på hockeyträning och jag tar med mig Johanna och går på stan en stund efter det.
Jag älskar lördagar! (fast helst vill jag morna mig hemma och inte hasta i väg till tandläkaren)

Hörs senare då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har till och med två mjölktänder. Barnsligt va? :-)