06 februari 2009

Så var det fredag igen...

..och där satt jag och deppa´och tyckte allting verka´meningslöst, men plötsligt ringde en rar liten flicka och mitt problem var löst, trallaalla.

Var det månne Sven-Ingvars som sjöng den när jag var en liten flicka? Eller Flammingokvintetten? Ni som känner mig vet ju att jag älskade dansband som liten. Kanske var det tiden, det var vad våra föräldrar lyssnade på. Ännu idag kan jag gilla dansband, att dansa och sjunga till. Favoritlå Black Jacks Inatt inatt. Eller Barbados Kom hem. När jag var 9 var det Thor-Leifs och gråt inga tårar. Pinsam fråga som mina vänner inte kan låta bli att ta upp (senast när Maribel och Lotta hade frågesport på vår kompisbröllopsfest)

En vanlig fredag. Trött när klockan ringde. Fredagsfrukost på jobbet, åt bra (=lite) Skrev protokoll nästan hela förmiddagen. Lunch medhavd matlåda som oftast. På em var det samrådsmöte. No comments på den punkten.

Resan hem i sakta mak före Botkyrka där det var tittköer (08:a fenomen) Släppte efter Hallunda. Åkte till Nautilus och lyfte tungt, körde ett pass på trappmaskinen (jag har nu lärt mig programera den, i dag på ett pass som hette viktminskning) Stretchade och hämtade Axel på Lindåsvägen som hade fått skjuts från ishallen med sin storebror. Hemma hade maken och hans döttrar lagat tacos. Mmmm. Var så duktig och smakade inte ens öl. Drack vatten till maten och nu ett glas rött tillsammans med maken och Fredrik Skavland, Lasse Winnerbäck tittade också förbi. Således en vanlig barnfredagkväll i soffan ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej....
vilken myssig blogg du har här. roligt att läsa. och det låter som en trevlig hemma kväll..... jag har haft tur i kväll i alla fall. ebba lider av nattskräck men i natt ser det ut som att det blir lungt. hälsa alla från oss kram kram