11 februari 2009

Simma lugnt..

...är det många som gör. Hemkommen från vårt fina badhus. I dag skippade jag gymmet för att i stället simma 1 km. Jag har fått för mig att jag är en långsam simmare, simmat med vännen Ulla någongång för länge sedan och hon var snabbare än jag. I dag var jag i så fall dopat eller så hade svenska sölkorvförbundet årsträff i basängen. Riktigt trångt i basängen då det var simhoppsträning i på några banor. Och sen ska man simma förbi en sölig en samtidigt som man får möte. Dessutom hade 2 mammor med sig barn i motionsbassängen. Jag gillar ju barn (har ju några själv) men barn gillar sällan att simma dom vill LEKA i vattnet och det har vi i vårt fina badhus en hel äventyrsbadsavdelning för. Måste dom vara i de skittrånga motionssimsbanorna? Kände mig som en barnhatare när jag sicksaxade mellan barn, morsor och några vanliga tanter.
Tänkte unna mig 10 minuter i bubbelbadet som en liten belöning liksom. Fullt, som alltid. 15 personer i den, 100% män. Ska fanimig lämna ett medborgarförslag om varannan damernas i sydpoolens bubbelpool. I vårt badhus ser man sällan eller aldrig damer i bubbelpoolen, jag gissar att de gillar att bubbla minst lika mycket som männen men vi får ju aldrig plats! Jag som förutom tävlingsinriktad är ganska tuff törs inte klämma (kila) in mig bland dessa män. Man vill ju inte att de ska tro att man är något offer. På tal om det var det en man som pratade med mig i vattnet. Först tänkte jag att han flirtade men va fasiken det är väl mest bögar som träffas och flirtar på badhus (har läst att Mark och Jonas träffades på ett badhus) Finns det något ställe man är fulare på. Inga kläder att gömma fettet i, omålad med hög tofs i håret (man vill ju inte riskera att de dyra slingorna skall bli bli gröna) Idag hade jag ingen hårsnodd med mig, fick ta det där gummibandet som skåpnyckeln hänger på. Säkert var jag riktigt snygg :o)

I morgon skall jag börja jobba 06,30. Massor som ringer och många sjuka gör att vi har ont om rådgivande sjuksköterskor. Jag passar på att bli uppdaterad i telefonen, gå upp tidigt och komma hem i hyfsat tid på eftermiddagen.

Hörs i morgon då, tack och godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vännen vad du är duktig som motionerar regelbundet// Lotta

Anonym sa...

Jag är en sådandär långsam simmare. Åsa hinner varva mig hur många gånger som helst. Skittråkigt! Blev nästan lite arg på gubbarna i bubbelbadet, när jag läste bloggen. Vad fräckt! Det borde finnas en egen för damer.Det finns säkert någon grupp på Facebook som heter typ "inför egen bubbelpool åt damerna i badhuset. I Södertälje". Typ.