05 februari 2009

Jobb, VV, städning, handling och körning av Axel

 


Hade förmånen att få en stund med Oskar när jag handlade

En bra dag på jobbet. Kvalitetsråd på eftermiddagen. Ännu är många sjuka och vi har hårt tryck. Fick frågan av Emma i dag om jag kunde hjälpa i telefonen (shit pommes frites, jag svarade nog aldrig på det) Men jag hade inplanerade samtal på förmiddagen och KM råd på em. Lyxlunch hos Åsa (det tog inte ens 5 minuter med bil dit!)Hon är ju sjukskriven och bjöd på bra viktväktarlunch (en färdig burksoppa som bara var 2 points) Fick med mig 2 tidningar hem därifrån och när jag sen kom hem hade jag fått både Tara och Damernas. Nu är helgen färdigplanerad :o)

Hem via Scaniarinken (lämnade Axel) och Viktväktarna. Ynka 0,7 kg hade jag gått ner. Grymt besviken men egentligen är ju allt minus plus. Ska jag vara helt ärlig så fuskade jag lite i helgen och sånt visar sig på en gång.
Hämtade Oskar och vi åkte och handlade tillsammans och jag fick på så vis tanka lite Oskar. Man hinner prata mycket under 45 minuter på Willys. Annars är mitt mammatrick för samtal med sina hel och halvstora ungar körningar. Då har dom ingen flyktväg, sitter fast och man kan prata om både bekväma och mindre bekväma saker. Hem och lagade mat och städade badrum. Maken hade dammsugit redan. Jag avskyr snuskiga badrum och ingen (som jag bott med) städar toaletter och badrum lika bra som jag.

Nu väntar jag på att få hämta Axel, läsa, duscha och invänta fredagen!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Maribella sa...

Han är en riktig snyggis Oskar!

Minus är minus och det är alltid bra!
Själv har jag fuskat o ätit en pyttebit tårta idag. Så det lär väl bli minst +3 kg nästa vecka!

Ha en skön helg, jag jobbar extra på kval ötid både fre o lör. Ser fram emot lönen...!

Anonym sa...

Jag trodde det var Axel på bilden först...-0.7 är väl kanoners. Som sagt allt minus är ju bra. På vågen alltså. I plånboken vill man hellr ha +