12 februari 2009

Små öron och tjockt hår



Var på jobbet 06,10, inte trött alls, faktiskt. Svarade i telefonen 2 timmar, hade ett studiebesök 09.00, en intervju av en nygammal medarbetare *2 (en kl. 10 och en kl 13.00) En vanlig intervju kl 15. Oskar kom med tvärbanan och åkte med mig hem.
Ingen körning i dag! Var och vägde mig. Lovar att jag inte fuskat i veckan men ändå bara några ynka hekto minus. Grymt besviken gäller nu att inte ge upp.
Hem och städa och laga mat. Vädrade sängkläderna, SÅ skönt att lägga sig sen.

Känner mig nedstämd för att jag inte lyckas gå ner mer i vikt, Skall därför (lite Lottas idé) hitta 5 saker med mig själv som är bra (trots fettet)


1. Rätt söta, små öron.

2. En stark kropp som nästan aldrig blir sjuk.

3. Tjockt och bra hår.

4. Humöret (jag är nästan alltid glad, fast det skall erkännas att det händer oftare än förr att humöret sviker mig. Kan det vara klimakteriet som spökar redan?)

5. Vaderna är inte så tjocka (har aldrig provat för smala stövlar)


Jag har bantat sedan jag var typ 10 år. Tänk vad tankar, pengar och tid jag ägnat åt detta. Jag har lyckats massor av gånger, men sen smyger dom sig på. Min kropp vill väga 75 kg. Då kan jag äta vad jag vill (inte riktigt kanske) Jag tänker dock inte ge mig utan fortsätter kampen mot dess önskan. Jag vägrar se ut så här (skiter i hälsan, jag är inte ohälsosamt tjock) Jag vill bli smal och framför allt komma i alla snygga kläder som hänger i min garderob!

I morgon fredag :o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi känner precis lika idag. Ställde mig nyss på Wii Fit-brädan. Upp IGEN! Jag tränar 30 minuter varje dag och äter VV-mat även om jag inte räknar slaviskt. Vid det här laget kan man ju i huvudet hur många poäng allting är. Jag har kört så här nu sen vi kom hem från Australien och jag har väl gått ner typ 1,5 kg. Ynka! Ja ja jag får också trösta mig med att försöka tänka positivt. Jag känner mig faktiskt liiiite fastare i hullet av all träning. Men shit jag börjar bli otålig. Man vill ju känna sig fin när man ska ha fest. Nu ska jag duscha och kanske fälla en tår i duschen. Närå :-)
Kram

Maribella sa...

Jag förstår din känsla, man vill ju att det ska gå snabbt och lätt! Och ffa för utseendets skull...
Jag tycker iallafall att du är fin, smala snygga ben, armar (vet att du inte håller med just där) och hals!
Håret är fantastiskt, och du har fasiken inte en enda rynka!! Grymt avis!
Vi får ta en prommis nästa vecka om du har tid!

Kram

Anonym sa...

Marie, i din kamp mot idealvikten får du inte glömma bort att du är fantastisk som du är!
Snygg som få, glad som få samt med en energi som få. Detta är oavsett några kilo hit eller dit. Kram Lotta

Anonym sa...

6.Du är en jättebra platschef :-)
Ninni