27 maj 2010

Saker som gör mig glad

 

Bild0045Ska ha samtal med nattpersonalen sent i kväll så jag har tillbringat förmiddagen i hemmet, ensam. Det är lyx det. Sova kan ju jag inte på mornarna så jag har städat (det är ju torsdag!) tittat på nyhetsmorgon och tagit en 90 minuters rask  promenad i mina nya skor. Underbara liljekonvaljer, de var just i början på min promenad och jag ville ju inte gå med dom i handen hela rundan och tänkte plocka några i slutet på promenaden, men där fanns inga. Får bli till helgen i stället.

I fjol somras planterade vi en syrenhäck och se där får vi några blommor redan i år, det hade vi inte räknat med!

Bild0049Innan jag åker till jobbet, utan bilköer vare sig dit mitt på dagen eller hem runt midnatt kan man hoppas, kommer mannen hem på lunch. Han skulle köpa med sig antingen thaimat eller sushi.

Det här är en bra torsdag (och jag inser att jag ofta saknar en del av skiftjobbet) Nu hoppas jag bara att det blir lite, lite varmare!

 

 

Ha en bra torsdag läsarna mina, innan vi vet ordet av är det helg!

1 kommentar:

Maribella sa...

Äntligen fredag, examen och semester!!
Livet är allt bra härligt ibland!

Kram

P.s Har du invigt de nya springskorna ännu??