30 maj 2010

Många mammor

Och många bilder. I min släkt är vi fem generationer kvinnor i livet. Det är ganska ovanligt har jag förstått. I dag var vi och firade den äldsta, min mammas mamma, tillika min mormor Majvor. På bilden från vänster, mormor Majvor född 1922 , till höger hennes dotter Karin (min mamma) född 1947 De tre i mitten Kim (min systerdotter) född 1984, Gun (min storasyster)född 1964 och Kims dotter Lynn född 2003. Alla heter dom Elisabeth i andra namn.Bild00612 snygga tjejer Gun och Lynn, dom och jag ska på Tom Tits den 20  juni det ser jag fram emot!Bild0059                     Kims mellanbarn Ebba, charmig som bara den!Bild0063

         Min lillasyrra Åsa som fyller 39 år på onsdag        Bild0060 Min mamma Karin, som fick en flaska Amaronevin i morsdagspresent.Bild0058

Min storasyrras Guns yngsta barnbarn, Isak. Adoreable! Bild0065

Väl hemma har vi fixat i trädgården och haft morsdagsmiddag. Se så fina presenter jag fått:

Bild0069                                  Badbomber och skum

Bild0070

2 skålar att ha nötter eller kanske såser i, samt en assiett i vårt porslin (Thomas Loft) Har ett dussin av varje men en assiett var sprucken, puh, nu är dussinet fullt igen :o)

Den förstfödde: “Lilla” söta Oskar (193 lång och strax över 100 pannor)

Bild0067                                 Småkillarna" Axel och LukasBild0068

När vi var på Allégården hos mormor tittade den syrianska tanten på mormors avdelning surt på oss och tyckte väl att vi bräckte henne med antal släktingar på besök. Vi är en stor och högljud familj!

        Grattis alla mammor, hoppas er dag varit lika bra som min!

3 kommentarer:

Mamma Karin sa...

Tack alla som var med på Allégården och firade alla vår morsdag. Alla som är mammaor vet hur det känns när alla barn är samlade. Spelar ingen roll hur gammal man är. Det är samma känsla ändå att se "alla" barnen. Tack för en härlig dag

Lotta sa...

Tack snälla för det grattiset. I Spanien var det ingen som gratulerade. Men Malin kom ihåg, en av fyra...

Bra att du haft en bra dag.

Kram

Gun sa...

Ja det var härligt att se mormor med Isak. jag ser också fram emot Tomtits.
kram kram