29 maj 2010

Matlagning

Ägnar vi oss åt denna dag då det är ömsom hällregn, ömsom sol. Stugan hade varit ett alternativ men vi valde att stanna hemma. Malin är och rider med sin mamma och sover således borta, Axel har åkt till John, gör att jag och mannen bara har Johanna hemma. Mannen är lite “dagen efter kvällen före” om ni fattar. Då blir han lite extra hungrig. Bild0050                 Här är början till förhoppningsvis en god Tabbouli

Bild0051

Så här rörigt blir det medans man lagar mat. Jag har bakat lite också, en cheesecake tills sönerna kommer på morsdagsmiddag i morgon.

Bild0053 Denna öl var jag bara tvungen att köpa, enkom för att flaskan var så vacker. En lager “sommaröl”, låter ju gott?! Nope, smakar parfym. Mannen fick offra sig!

Bild0054

Dessa auberginer ligger och väntar på att hamna i matberedaren för att bli till en ljuvligt god baba ghanoush, till det ska också ha kaneldoftande filodegsrullar. En skiva rött kött till det och saken är biff (bokstavligt) Som lök på laxen köpt vi ett Amaronevin!

Ha en bra lördag alla läsare! Det tänker jag ha trots lite ömma benhinnor och träningsvärk i låren, och trots att Harry gav mig en kass rad på V75 :o)

2 kommentarer:

LindaF sa...

Åh hur ska jag kunna kontra din meny nånsin?? Ha en underbar helg trots väder, kram till er alla

Maribella sa...

Vilken meny!!
Låter helt underbart!
Kram