20 maj 2010

Jobb, frissa, städ och en kär vän

Så har min dag sett ut. Lite svett ska in också. Nya slingor men samma frisyr. Ska jag skryta lite över städet så är det att även bilen har fått sig en duvning på både in och utsida. Sommarmattorna ligger nu också på plats (i bilen alltså) Mitt i städet kom Lotta som hade en son som tränade i området. Vilken bonus! Jag fick rast och ett samtal om livet med en mycket kär vän.

image

I morgon är det fredag. Jag och mannen ska bo på hotell i morgon. Om man var MQ medlem fick man friplåtar till REA på Hamburgerbörs så jag nappade. Men man måste vara där absolut senast 18.30 och showen börjar inte förens 21.30. Innebär att man måste sitta inne i mörkret 3 timmar och dricka tokdyra drinkar och äta lika dyr mat. Stället är ju inte känt för sin prisvärdhet vad gäller maten heller. Nu när försommar-Sverige visar sig från sin bästa sida vill man ju suga åt sig allt ljus man bara kan! Kanske vi avbokar och tillbringar kvällen på en uteservering tills solen går ner och sen njuter av det fina hotellet i stället?

3 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vad mysigt. Vad är det för hotell som ni ska bo på? Massor av glas ser det ut att vara i alla fall. Själv ska jag ut med jobbet på Kungsholmen ikväll och jag tar min kära fru med mig. Apkul!

Mamma sa...

Låter mysigt båda aktiviteterna. Själv ska jag och vännen tillbringa kvällen på en filt i en skogsglänta är det tänkt.

Mamma sa...

Och ha picnic förståss:-)