19 maj 2010

39-åringen

Bild0029

En dålig bild men på 2 jag älskar. Maken fyller (ynka) 39 år idag. Kaffe och present på säng på morgonen och lite kalas på kvällen. Grillad oxfilé, färskpotatis och stor sallad. Tårta skippade vi då maken inte är så förtjust i just det. Vi gjorde en jordgubbs och melonsallad i stället.

Både jag och Magnus har en fruktansvärd jetlag efter vår Spanientripp trots att det inte är en endaste minuts tidsskillnad. Svårt att sova och ligger och småpratar till sent på natten och nästan medvetslös, yr och nästan illamående på morgonen. Jag som i vanliga fall somnar i soffan och har varit vaken en stund innan klockan ringer fattar nada. Längtar till helg och torsdag.

Ni som känner mig ju att jag alltid städar på torsdagar. Nu var vi ju i Spanien i torsdags så ingen städning blev utförd och nu är behovet således alldeles extra stort. 2 somrar städade jag som sommarjobb i min ungdom. 1 sommar på ICA i Sälen och 1 på Storvretens vårdcentral i Tumba. Absolut roligast på ICA. Skura grillgaller och köttkvarnar, skrapa tuggummirester från golvet och skrapa tejprester från fönster det gör skillnad det! Att damma och svabba golv på en vårdcentral är så tråkigt och ingen ser att man varit där och städat. I morgon blir det at jämföra med ICA städningen (nästan) :o)

Inga kommentarer: