22 maj 2010

Premiärdopp

I natt har vi sovit på Clarion Sign. Det finaste hotellet jag någonsin sovit på tror jag. Utsikten från vårt rum (Norra Bantorget, lite till vänster står LO borgen)Bild0036 Vackert foto och en gudomligt skön säng. Innan vi gick ut och åt tog vi ett glas vin i baren på våning 8. Magnus fotade mig men jag ser så fet ut på kortet att jag väljer att inte publicera det.

Bild0037

Vi struntade i REA och gick på persisk restaurant i stället. Mycket gott!Bild0035Efter att ha avnjutit hotellfrukost i en full matsal där uppskattningsvis 75% var utländska turister åkte vi hem för att packa om och hastade sedan ut till paradiset Getryggen.

Bild0040 Där har vi inte gjort mycket mer än att lagt i bryggan och krattat stranden. Sen har vi solat och badat (nakna!) Första gången jag premiärbadar i maj i Östersjön, jag säger heller inte att det var varmt, gissar på 14-15 grader men maken hävdar att det var varmare. Nästa gång ska jag baske mig köpa med mig en termometer!

Bild0039Nu ska vi äta hummer (98:- på Ellbes!) och dricka rosévin vid vår plats avsedd för just detta, sedan grillar vi fläskfilé och kokar färskpotatis.

Sämre kan man ha det :o)

3 kommentarer:

Petra sa...

Otroligt fint hotell. Ha det mysigt med rose'n ikväll.

Lotta sa...

Bra att ni haft det bra och Bra att ni har det bra. Sämre kan man som sagt ha det.

Kram

Åsorna sa...

Vilken helg!!