10 maj 2010

Bilradio

I fredags lyssnade jag ut Kungamordet i bilen. Ruskigt bra! I dag glömde jag ta med infiltratören som jag lånat av Lotta så det fick bli radio. Där fick jag höra följande:

70 % av alla cyklar som säljs är damcyklar. Cyklisterna däremot är inte överrepresenterade av damer utan där ser man en 50/50 fördelning.

Ska man då dra den inte helt ologiska slutsatsen att män har insett hur mycket mer praktiska damcyklar är eller helt enkelt hur illa man kan skada vissa ömma kroppsdelar av stången. Det fick mig att fundera ytterligare ett varv: Varför finns det överhuvudtaget en stång på herrcyklar? Har den en funktion? Kan man se symboliken att stången symboliserar en erigerad manslem och att V:et på damcyklar då ska symbolisera våra genitalier (vulva/livmoder)?

I går cyklade vi jag och mannen. Jag har ingen damcykel utan en tantcykel. En sån man sitter rak i ryggen när man trampar.

Kortvecka då vi ämnar fara till Malaga på onsdagmorgon :)

3 kommentarer:

Mamma sa...

Låter underbart med Malaga. Vi håller tummarna för bra flygväder
Kram

Lotta sa...

Ska ni bo i Malaga eller straxt utanför?

Gun sa...

Klurigt funderat runt cyklar :D
Mys i Spanien
Kram