20 mars 2010

Vårdagjämning och valpsug

Vilket fantastiskt väder. Sol från blå himmel och +10 grader! Lovley. I dag är det vårdagjämning och dag och natt är just i dag exakt lika långa. Från i dag blir dagarna bara längre och längre ända tills min födelsedag (21/6) då det vänder (sommarsolståndet)

Morgonen var dock inte så lovley. Jag som har enormt svårt att somna om, vaknade av att Johannas alarm på mobilen gick på högt på nedervåningen klockan 06.00. Tjejerna har ju dörr till sitt sovrum så de vaknade ju inte men jag gjorde det och fick gå ner och stänga av och kunde förstås inte somna om. Således hade jag läst LT och DN och ätit frukost tidigt på morgonen. Satte tänderna i Läckberg och har nu inte mycket kvar.

Vi har ju ganska länge diskuterat fördelar kontra nackdelar med att bli hundägare. I dag kom det på tal igen och den dagen vi gör slag i saken ska vi ha en sån här:

En svart labrador av manligt kön. Jag har googlat på hundnamn men vi är inte överens (Eskil är väl fint?). Skaffar vi en har Lukas lovat att vara dag och semesterhusse. Han har ju ett bra jobb som gör att han kan vara med hunden på dagarna då vi jobbar. Isabell gillar också hon hundar, kan inte bli bättre!

Kanske till nästa sommar (denna semester är redan bokad och eftersom försäkringskassan inte har något som heter hundvalpsledighet kräver det massor av planering att skaffa en liten valp)

Varit ute på promenad, hämtat Axel i Nykvarn, varit nere på stan, bäddat rent och spelat på Lotto (man kan vinna 225 miljoner idag och om vi gör det ska vi köpa ett stort hus, säga upp oss från våra arbeten och köpa en hundvalp)

I kväll ska vi äta oxfilé (igen, det är fortfarande den billiga från Willys öppningserbjudande) och se på Millenniumtrilogin. Den sänds ju på TV från i kväll och TV-produktionen är hela 100 minuter längre än biofilmerna.

Ha en bra lördag läsarna mina!

4 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Skaffa hund, rekommenderas. Gör det och ni kommer inte att ångra er. Är så mysigt, roligt, lite jobbigt men helt underbart. Livet med hund är bättre än man kan tro det ger så otroligt mycket. Lycka till med planerna.

Anonym sa...

Åhh så kul! Jag tittar ibland in på din blogg och idag såg jag en bild på en liten mini Simba.
Jag hjälper er så klart gärna med tips och råd när det gäller hundar, labbe är en bra ras att välja tycker jag (inte ett dugg partisk...). Jag har bokhyllan full av hundböcker av alla de slag, bara att låna och börja läsa på!
Hälsn.
Pernilla och Dogsen

Marie KJ sa...

Tack för positiv feedback Pernilla och Sussie. Pernilla dig har vi tänkt att nyttja alla kunskaper du har! Nära bor du och labbar har du/kan du! Ovärderligt!

Anonym sa...

Hej Marie
Härligt att höra att ni går i valptankar och att DU GÖR DET! och visst finns det väl något som heter VAV (vård av valp) eller??!!
Helt underbart med hund (fast man kanske inte behöver ha 4 st). Lycka till och du vet att jag också ställer upp med råd och hjälp.
/Kramar
Kicki