03 mars 2010

IKEA grrrr

Kalle & HobbeI går hittade jag då skåpet jag vill ha. Pratade med mannen mätte och idag åkte jag för att handla det. Nu tror ni det är slut (för så kan det ju ofta vara på just IKEA) Nej, då. Det finns inte ens. Jag trodde att det var två 60 cm breda skåp i hopsatta till ett 120 men så var det inte. Jag måste ha 60 cm skåp för jag ska sätta det på andra hållet på höjden där jag har 120 cm längd över (inte bredden) Å, vad arg jag blir, både på Ingvar och mig själv, för att jag inte kollade det i går. Jag vill ha CD förvaring med dörr, därför att jag tycker det ger ett fult och rörigt intryck med massa CD ryggar. Fattar ni?

Se hela bildenHemma sent efter IKEA, matinhandling och Apoteket. Lagat mat och hamnade nu i soffan. Lite småarg efter min misslyckade inköpsrunda. Kalla fötter (trots golvvärme) Tittandes på Landet Brunsås där de äter ekorre. En viktig sak jag lärt mig av programmet. Datummärkningen på ägg gäller om de förvaras i rumstemperatur (någon slags svensk standard) Har man äggen i kylen håller de en månad längre!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag förstår precis, cd skivor vill man inte se. Stalands tror jag har olika, på övervåningen. Kolla på nätet vetja :-)

Kramkram

Mamma sa...

Tänk vad man lär sig! (angående äggen)
Kramar