13 mars 2010

Tjejsnack, promenad och en helt annan tjej

I går var vi då hemma hos Kamilla, i hennes nya lägenhet. Otroligt snygg, så som hon själv. Annat än de evakueringslägenheter Eva och framförallt jag själv hade när vi skilde oss. William och sedermera även Ludde var hemma. En kväll med massa bubbel, god mat, prat om livet, kärleksrelationer (den diskussionen är ju alltid levande), arbetet (ingen har fattat vad Kamilla gör på jobbet, hon förklarade en gång till men jag fattar ändå inte, vi kan säga att hon jobbar med försäkringar och gör en massa roliga saker på sitt jobb typ representerar)P3120033                                          Annelie

P3120034                                       Kamilla

P3120035                                                Eva

P3120036William var barista och det gjorde han otroligt bra! Tyvärr gillar han inte att vara med på kort.P3130039En fantastisk vårdag har vi haft i dag. Maken och jag gick på promenad och fick känna att solen börjar bli varm.

P3130041Bild031Här är en helt annan tjej, som inte var med i går kväll men fanns i tankarna hos mig. Otroligt snygg, kortet är taget 1940 mitt under kriget och eftersom hon var född 1911 så är hon alltså 29 år när hon var till fotografen. Tänk er 1911! Vad mycket hon måste ha hunnit vara med om under sitt långa liv.

Bild032Här är året 1944 och hon får besöka fotografen igen, denna gång tillsammans med Ragnar. Nejlikor i buketten så som min egen mormor hade, det har man ju aldrig i dag. Nejlikor är ju egentligen otroligt vackra men har ju av någon anledning fått en begravningsstämpel över sig, eller hur?

I kväll skall vi äta oxfilé med kantareller och “bara vara” och en bra dag i mitt liv har snart passerats…

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad ledsamt, om jag nu förstått rätt, att Kamilla skilt sig alt separerat.