14 mars 2010

Kvällens middag

Förrätt: Nachos (för att göra Lukas, Axel och möjligen Isabell glada)

Varmrätt: Oxfilé, palsternackspuré, grön sparris och bearnaisesås. Barnen vet inte just det där med palsternackspurén och fast dom är stora tror jag inte att vare sig Lukas eller Axel ens skulle smaka om jag sa vad det var. Vi säger mos och sen ser vi hur resultatet blir.

Denna beasås fick 5+ i Allt om mat som vi prenumererar på (mannen vill helst ha Ellbes hemkokta men den var slut)

Oxfilé har vi fyndat färsk för 149:- kilot i veckan. Tysk, vilket förvånar mig lite, brukar vi importera kött därifrån? Brasilien och Irland är ju vanligt men i dag chockar vi alltså med Tyskt.

Efterätt: Ben & Jerry glass, i dessa smaker:

                    

Bon apetit mina vänner vad ni än ska äta!

2 kommentarer:

Maribella sa...

Jag är så avis på ert intresse för mat och matlagning!
Jag och P ser det mer som ett nödvändigt ont! Snabbt och enkelt, gära billigt och nyttigt också är vårt motto.
Ikväll blir det thaifisk (lax i ugn med kokosmjölk).

Åsorna sa...

Vilken måltid! Vi brukar alltid köpa Lohmanders bearnaise och den är skiiiitgod!