28 mars 2010

Kan den här helgen få fortsätta hela veckan?

En vanlig helg i mars men min/vår helg har varit underbar fast vi inte gjort många knop. I går kom Fredrik och Linda över för en bit mat. Ni trogna läsare vet att Fredrik är mannens barndomskamrat och Linda hans kvinna. Dom passar varandra som handen i handsken. Otroligt trevligt folk! Vi hade en rolig kväll och åt och drack gott, pratade livets allvar men hann också kolla hemnet.se (dom bor inte ihop ännu, och vi bor ju lite trångt)

Linda och jag (Magnus fotade uppifrån, ett trick för oss som inte vill ha dubbelhakor på foton)

P3270047                      Fredrik och mannen i mitt livP3270046

Ställde om klockorna i natt och när man gör det på våren får man ju en timme mindre helg. Känns ju sådär, å andra sidan blir nu kvällarna ytterligare lite ljusare och man kan gå ut och gå efter jobbet. I dag har vi gått en 12,000 stegs promenad. Målet var Intersport för jag behöver nya gåskor. Hittade dock inga som uppfyllde alla mina krav (sköna, snygga och inte för dyra)

Bild0541               Dessa vackra blommor hade Linda & Fredrik med sig

Väl hemma lagar vi lasagne och före den äter vi en chefsallad. Sen fortsätter vi nog att göra ingenting...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. underbara kort!
Tack igen för igår och tack för att ni är såna underbara. Är så lyckligt lottad som har människor som er i min närhet. Ha en underbar söndag och kram på er båda
//Linda

Lotta sa...

Vilken skön helg ni haft! Skönt att ladda batterierna.

Jag tackar ja till lunch på onsdag. Vet bara inte när jag kan komma ifrån då vi har löneförhandlingar under fm. Jag kan handla med mig mat från Nois så sipper du engagera dig.Vi hörs av lite närmre. Kram till dig