06 mars 2010

Slagsmål

En skön början på dagen. DN.s lördagskorsord, morna sig länge och sen en sväng på stan. Jag köpte en fin blå batikskjorta. Sushi till lunch.

Sen åkte vi och såg på hockey. Kvalserien är ju ett faktum men i stället för att sitta hemma och inte göra något så är det ju faktiskt rätt kul att gå på hockey, särskilt om man känner någon som spelar. Det kan man inte säga i dag. Det är min unge ni ser i mitten av bilden med full fart på knytnäven och utan hjälm. Nyklippt. Det spelar ingen roll om ens ungar är 4 eller 20, klumpen i magen kommer när man blir orolig. Trots värsta slagsmålen (han vann!) blev han inte utvisad?! Jag tror det beror på att domaren förstår att han är en sån fin och hyvens kille innerst inne ;o) Jag blev så dj-a arg på den där 27:an i Skellefteå att jag övervägde att ringa hans mamma och prata allvar! Nu har jag sansat mig och kommer antagligen att låta bli.

Nu vankas rostasfilé, potatisklyftor i ugnen, gorgonzolasås och en stor sallad med: Ruccola, körbärstomater, gurka, avocado, feta, mangetout (står det att det heter på förpackningen) man kan också säga sockerärtor.

Ha en bra lördag alla, för det har jag (med facit i hand, ingen jag älskar blev skadad)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar så jag får tårar i ögonen - ringa hans mamma och prata allvar, fniss. Det som slår mig och gör mig lite lugn är; -det kommer vara såhär hela livet, jag kommer alltid vara "höns"mamma till killarna jag kommer,bli heligt jävla asförbannad många ggr men jag kommer överleva;o)Marie överlever och hon har TRE....
Kram

Anonym sa...

Han slogs väl bara i 3,34, din samtalstid med honom är uträknad till 43 sekunder.
Kicki