18 mars 2010

Stig Lindberg

Henriksdal Barstol Bulbous - Ash Brown

Har designat detta vackra tyg. Jag har just beställt nya överdrag till våra barstolar (Henriksdal från IKEA) Bemz heter företaget som kom på den geniala idén att sälja överdrag till IKEA möbler i hur många olika tyger som helst!

P3180042I dag åkte jag till nyöppnade Willys. Trodde hysterin från i går skulle ha lagt sig men satan i gatan vad folk! Jag skulle inte ha mycket, tog bara en korg. Mina armar är nu mer jättelånga för när jag kom till kassan hade jag slagit rekord i hur många varor man kan pressa ner i en alldeles vanlig varukorg. Oxfilé (jo, det fanns kvar!) diskmaskinssalt (just det var ju inget erbjudande på men vi behövde det) WC-rengöringsmedel, mjölk, 3 paket Lätt och Lagom (tre för 32:- typ) och massa annat. För att trösta mig över att ha letat parkering, burit tungt, stått i kö belönade jag mig med en hortensia. Ni trogna vet att det är min absoluta favoritblomma. När den kom i fönstret så började flytta om alla husets blommor. Orkidén är ju den jag fick när jag slutade på Håga och har stått i vårt sovrum, där inte många får glädjas åt den. Nu står den och glänser bredvid den übermulliga hortensian!

Nu ser jag slutspelshockey med mannen under en filt i soffan och myser över att det snart är helg!

1 kommentar:

Lotta sa...

Åh, vad fint det blev i fönstret. Fin home skylt också :-)