14 september 2009

Så var det mååååndagmorgon

Fast jag varit 3 ledig så kändes det ovanligt tungt att gå och jobba. Oskar åkte med mig i morse (annars åker ju han med en Robban nu för tiden men nu var han sjuk) Var således på jobbet 06,20.

Bild0335

Han fick skjuts hem också. Således en timmes mamma/Oskar tid i dag. Sämre kan man ha det :o) Vi åkte till “fulaffären” * Lidl efter jobbet och handlade tillsammans.

Hemma har jag varit skitduktig! Jag har rensat min byrå. Kastat 2 påsar och gett ett hög till Johanna (lite finare kläder som är nästan nya men som av någon underlig anledning krympt i lådan) Efter att ha kört Axel till träning gick jag och mannen en promenad och åt sedan vegetarisk lasagne (gott och smalt, dock inte GI)

Nu väntar jag bara på att få åka och hämta pojkvaskern min, sitter i pyjamas och senaste kvällarna har jag faktiskt hämtat honom i den outfiten. Förra gången ville Andreas ha skjuts, jag sa att om han lovade att inte berätta för sina föräldrar att jag hade pyjamas så fick han åka med.

* Jag har kommenterat hur vi i-landsmänniskor kategoriserar bl.a. fåglar som fin respektive ful (domherre/skata) blommor (ros/maskros) Så gör vi ju även med affärer. Axel frågade om vi var fattiga när han såg påsen. Jag kan ju inte rå för att något pucko bränt ner både Ica supermarket och Willys där vi bor (för övrigt får väl även Willys räknas som “fulaffär”) Som en slags rasism, eller?

2 kommentarer:

Lotta sa...

Lidl lockar inte alls. Håller med en riktig fulaffär. Säkert många varor "bra sådana" till ett bra pris. Men fasiken vad trist den är.

Åsa sa...

Han är rolig Axel :)
De ska tydligen ha bra och billig kyckling.