19 september 2009

I just love saturdays

Efter att jag kört Axel till Templet åkte vi till Getryggen. Satan en sådan fin dag vi haft!
Efter att ha fångat dagen på stranden åkte vi till Skansundet och köpte rökta räkor. Där träffade jag en gammal granne från Åkerbärsvägen - Anna Ceder. Hennes Uffe var där i båt och hade blivit sjuk. Hoppas allt gick bra. Väl hemma fortsatte jag att fånga dagen. Här ute har vi lite ombytta roller jag och mannen. När vi är hemma sitter han i soffan och tittar på TV medans jag tvätter/viker/stryker/putsar diskbänken & spisen eller plockar. Här sitter jag på stranden och löser korsord och Magnus krattar/sopar tak/rensar hängrännor etc. I like i´t!

Bild tagen från båten på väg till Skansundet
Min kärlek

Skansundet med sin mack och krog


På väg in i Skansundet
Nu har vi just avnjutit de rökta räkorna och väntar på att köttet ska bli klart på grillen. Vi skall äta EGEN ODLAD POTATIS i kväll. För första gången har vi odlat potatis (nåja, mamma har hjälpt oss) Pappa sa att i normal fall får man 7-8 potatisar under varje blast. Han hade odlat på fjället och fått 28 under ett blast! Vi fick ynka 2-4. Ett enda kok av hela skörden. Nåja, jag säger som jag säger till barnen när de säger att de inte städar/bäddar lika bra som mig: Ni har inte övat tillräckligt länge!
Övning ger färdighet och nästa år får vi en jätteskörd :)


2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej vännen, vilken härlig dag ni haft, mest du tror jag :-))

Anonym sa...

Vi hoppas på bättre tur nästa år.
Kanske lite förberedelse.
Luckra jorden bättre
Lite koskit(hoppsan)
Bättre sättpotatis.
Då jäklars
Kram från potatissättaren