08 september 2009

Mitt sista föräldramöte i den svenska grundskolan

Har jag avklarat i kväll. Men inte är jag ledsen för det inte. Otroligt dålig uppslutning, i en hel klass var vi 8 (!) föräldrar. Sjukt med tanke på att våra barn går i åk 9 och det är dags för gymnasieval i år. Dessutom är ju Axel (och massa andras) mentor tjänstledig och man ville ju hälsa på och träffa den som skall vikariera som ens barns mentor en termin.

Här ser ni Brunnsängsskolan som kanske inte vinner något skönhetspris men So What, den funkar bra!

17_14A         Och här ser ni min lilla Axel när han moonar i klassrummet ;o)skola

På jobbet bjöds det på italiensk buffé till lunch. Som en uppskattning för att vi sliter så hårt. Gott och jag åt lite för många oliver/ostbitar.

Nu bara 2 arbetsdagar kvar innan Prag!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag skolkade från ett föräldrarmöte igår och har inget dåligt samvete. Kollade på nätet var det var för möte. Info möte om skola och organisation. Kan jag redan. Malin gick där i 9 år och Mackan snart 8. Kontaktade läraren (såklart) och min frånvaro var ok. Går bra för honom i skolan. Vidare är jag gald för att han kom med i 1:a laget. Pust! Har svarat på frågorna som kommentar i min egen lilla blogg. Ögat gör ont...