16 september 2009

Bilköer


....gör mig till en dålig människa. I dag åkte jag från jobbet 16,20. Pga av en olycka vid Rönninge/Salemavfarten blev det tvärstopp i Botkyrka. Jag kommer att få en hjärtinfart en vacker dag i en bilkö. Snacka om negativ stress. Jag som skulle köra Axel till rinken, stryka, promenera och laga mat. I stället får man sitta helt OVERKSAM i en timme och den tiden får man ju ALDRIG tillbaks. Helt meningslös tid. Försökte tänka positivt typ:


- Nu kan man ju passa på att koppla av, jag kan ju inget annat göra (men har ju MASSOR som behövs göras hemma)

- Å, vad vackert det är när solen spricker fram (då vill man ju inte sitta i en bil)

- Tänk på dom som ingen tid har, som ligger för döden typ, de skulle uppskatta att få mer TID (hjälper ju inte mig och mina måsten)


Suck, pratat med pappsingen i kväll. Han var på fjället men hade koll på att allsvenskan börjar i dag och att både Mora och Leksand leder sina matcher. Jag fick berättta att det var ett reportage i LT om Lucke och de andra 2 junisarna i dag. Älgköttsfrågan skulle nog också lösas. Kusin Leif säljer någon av sina andelar lät det som. Yummi!

1 kommentar:

Lotta sa...

Köer av alla de slag är slöseri med tid. Tid som vi mitt i livet inte har.
Kramkram