15 september 2009

Rönn och Lönn

Efter jobbet tog jag en promenad till gymmet, underbart väder och det gjorde sitt till både kropp och själ! Denna vacker röda Lönn står i backen ner mot kanalen vid Bergsgatan. När jag var liten och vi bodde i Åsmansbo hade vi i hörnet av vår tomt en stor lönn, som var som vackrast om hösten (det är ju alla lönnar enligt min mening)LönnOch denna tokröda rönn stod vid Nydala. Mycket rönnbär lär ge en snörik vinter sägs det väl? Man kan ju hoppas!Rönnbär

Således har jag fått 100 minuters rätt rask promenad samt 30 minuters gym-träning (bröst/rygg/armar och axlar)

Spenat till middag, nu skall jag duscha innan jag kryper upp i soffan och läser nya Tara som kom i dag. Min absoluta favorittidning. Handlar om både kropp och själ. Jag älskar också tjocka inredningsmagasin med blankt papper men det är ju tämligen ytligt och inte så mycket djup i det (men fyller den estetiska delen i min hjärna med tillfredsställelse) I dag har som lök på laxen fått Kattis (tidningen) av Lotta (en kär vän som jag byter tidningar med) Tack för den Lotta! Tidningsbudet levererade som han skulle ;o)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad duktig du är som motionerar.
Kram till dig från mig vännen som önskar dig trevlig läsning :-))

Anonym sa...

Vackra träd bilder du tagit. Jag kommer inte ihåg lönnen men vi hade två vackra björkar, de kommer jag ihåg :D
kram kram och njut i soffan
Nu ska jag ut å gå sen blir det pilates
syster yster