20 september 2009

Har du sett herr Kantarell?

bor i enebacken? / Han kom dit i förrgår kväll med sin hatt på nacken / Den är gul och den är grann, passar just en sådan man / passar åt herr Kantarell bort i enebacken.”

Sista versen är dock riktigt grym:

"Stackars pappa Kantarell puttrar i en gryta. / Stackars mamma Kantarell ville gärna byta. / Men som läcker sommarmat hamna alla på ett fat / och Du äter Kantarell och vill inte byta."


Bild0351


Vi lyckades inte träffa vare sig herr eller fru kantarell i dag. Det ni ser nedan är min skörd och mannen fick ungefär lika många. MEN vi fick 2 timmars skogspromenad, sol och umgänge med varandra (barnfria!) Tröttnar man på ungarna, är ett tips att dra till skogs. Få ungar gillar det. Inga jag känner (jo, barn under 7 år typ, sådana finns inte i vår familj)


Bild0350


Vi hade kaffe med. Nu är ju jag en som bara gillar kaffe till frukost. Mest för att jag får något att äta till. Jag giller inte “en slät kopp kaffe” helt enkelt. Men det är ju mysigt med termos i svampskogen, så jag gjorde ett försök, men hällde ut det mesta.


Bild0348 Väl hemma körde jag barn: Axel, som för övrigt just nu inte är så mysig utan tvär, sur och testosteronstinn 15 åring. Att vara tonårsmor måste vara den mest otacksamma uppgift jag haft. Särskilt med Axel som ju är minst och kanske har knytigt starkare band och har på så vis starkare frigörelse. Han hade inga rena kallingar med sig så han skulle duscha hemma. Har någon av er som läser denna blogg haft en 15 åring som just tränat i 2,5 timme, har en t-shirt helt genomblöt i svett i sin bil?? Oh, my good! Det luktade så jag kväljdes. Jag ÄR glad att han tar i så så att han svettas så men aldrig mer får han åka oduschad i min fina nästan nya bil. Fick lov att åka med alla fönster öppna hela vägen hem.



Min svärfar Per fyller 62 på tisdag, firades i dag. Promenad till honom och Pia och fika. Han fick en middag och valfri SSK match tillsammans med sina barn (hoppas att jag och Björn får följa med)


Vill inte ha måndag morgon i morgon, kan man få hoppa över den?

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej vännen, jag körde hem två backar häromdagen så jag vet vad du menar med stank :-))
Vill inte heller ha måndag, det är ju så skönt med helg.