30 september 2009

Ännu mera hockey och shopping

Bild0363Lika snöpligt som vi förlorade mot Rögle i går vann SSK:s pojkar 16 år i dag. Låg under med 3-0 när de äntligen började hända grejer i rätt målbur. Vi vann med 3-4 till slut. Från föräldraperspektiv kan sägas att Visätras ishall är förskräckligt kall.

Jag hade tänkt att ta en promenad från det att de samlas (17.45) tills matchstart. Det gjorde jag också fast in och ut i affärer :o) Jag är rätt bra på att skaffa mig egentid, kom jag på. Kanske en överlevnadsinstinkt från en mamma som fostrat 3 idrottsintresserade grabbar. Jag shoppade loss i Huddinge Centrum: Ett par jeans, en vit skjorta (kan man få för många?) och en svart, luddig, stickad, kort (ganska) klänning. Skall ha den med svart polo och svarta strumpbyxor.

Hemma efter 21 då tittade Lukas och Isabell förbi. Lucke hade rensat garderoben och ville vara snäll åt sin bror som dock är lika stor som sin 4 år äldre bror. Därför vill jag säga till Lotta om du läser detta. Tror du Marcus vill ha lite ärvda kläder? Jag känner ingen annan som har en pojke i mindre storlek än just din Marcus. Jo, Pontus eller André då men det lär ta ett sekel eller så innan de passar de icke så atletiska grabbarna :o)

2 kommentarer:

Lollo sa...

Kul kontrast i ditt fotografi
Cykeln i den kalla isrinken !
Kramelikram

Lotta sa...

Marie, Marcus skulle bli överlycklig. Han sliter på kläderna han fick sist. Kläder i rätt stil ocj stl. I morse var han så snygg när han gick till skolan att jag var tvungen att fråga om han var kär :-))