25 oktober 2009

Vi får en timme gratis!

Jag älskar när man ska ställa tillbaks klockan. Man får liksom en timme till helg alldeles gratis! När vi mornat oss åkte vi ut till Getryggen för att vinterbona. Här ser ni min man som just dragit upp bryggan och badat lite. Han hälsar att Östersjön är ganska sval just nu :)

PA250007          Denna stora gren har blåst ner under någon blåsig höstdag. PA250009                                      Se så gula björkarna är!PA250013Men det är inte alen, är det någon klok människa som kan förklara varför just alarna är ännu är tokgröna medans andra lövträd nästan är kala? PA250011

När vi tömt kyl, frys och skafferi därute åkte vi hem och insåg att för att få plats med ännu en påse socker, mjöl, pasta, korvbröd så lär det rensas och städa. Det gör vi just nu. Dammsuger och torkar ur kyl, frys och skafferi. Organiserar och strukturerar om. Me like!

PA250018 Jag är nu helt inne i : I cirkelns mitt, en Dan Brown bok man inte hört så mycket om men som är fantastiskt bra (även om jag inte tror han får Nobelpris) Här finns inte Robert Langdon med, så jag var först tveksam men är ju inte sämre än att jag ångrar mig. Min favorit till nästa års pris i litteratur är förstås min favoritförfattare Joyce Carol Oates eller vår kära Astrid såklart.

Nu skall vi duscha, se på film, laga middag och vänta på att frysen skall vara färdigavfrostad.

Tjingeling!

2 kommentarer:

Maribella sa...

Beundrar din effektivitet!
Förstår inte hur mycket du hinner, tycker att jag är effektiv, men inte hälften mot dej!

Kram

Skalman sa...

Jag tycker också den boken är kanon. Tänk så bra smak vi har :-).