05 oktober 2009

The lost symbol

9780593054277

Efter att ha skrivit ett inlägg om hur mycket jag gillade Dan Browns böcker, blev jag kontaktad av Anna från Bonniers som gav mig denna bok gratis (på engelska) och när den kommer på svenska ger hon mig ett ex att lotta ut på bloggen. Saken är ju den att jag är så djäkla kass på engelska. Dessutom brukar ju inte hans böcker vara på lätt språk. Fackterminologi om religiösa symboler på engelska tänker jag således inte ens ge mig på. Har jag någon hugad läsare som älskar Dan Brown och är en fena på engelska språket så kan ni få låna ett ex hos mig :o)

Varit hos frissan och fixat utväxten blev sådär, väldigt blond! Klippt mig ganska mycket (nu ser ni kanske en Annie Lennox framför er men riktigt SÅ blond och korthårig är jag inte) Strykt 100 skjortor typ. Lagar mat och kört Axel på träning. Nu skall jag läsa Sjöjungfrun innan jag hämtar Axel. Phu, känner mig grinig och sur, känns som pms men det stämmer inte i tid?

Må det goda humöret återkomma fort, snälla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det goda humöret kommer tillbaka snart, det är väl nu i helgen ni ska till Italia?
Då (om inte förr) strålar det nog om ditt humör!!
Kram Maribel

Lotta sa...

Uppringd av Bonniers bara sådär?

Vi kanske skulle anmäla oss till en engelska kurs du och jag? Tål att tänka på i allafall, kanske ?

Lollo sa...

Jag var &så en bitterfitadenna dag ...
Var hos frisören i lördags 08,00 På morgonen JISSES men gott att inte sova bort dagen vilket jag annars inte heller gör, det bidde strawberry blond ??? mysko men ne jag är inte röhårig :O)
Boken lite marig för mig många ord som var knepiga så den lade jag underst i högen :O)

Kramelikram

Åsa sa...

Om två dagar syns vi på Skavsta, jippi! Jag har gjort en grym frågesport som ska göras i hotellbaren och då kommer du vara på ett strålande humör. I alla fall om du vinner. Jag har bara läst den första boken av Dan Brown (eller lyssnat på rättare sagt). Måste läsa nummer två först men sedan läser jag gärna din bok på engelska. Satan så trevligt att bara få den gratis så där.