03 oktober 2009

Händelserik lördag

Vaknade pigg och fylld av energi 07.30. I dag skulle jag hjälpa min förstfödda (killen i grönt på bilden) att flytta till sin nya fina lägenhet. Mannen och jag åkte och hyrde släpvagn och åkte till Oskar på Sveagatan och bar och slet tillsammans med honom. När 2:a lasset gick var jag kvar på Nygatan och packade upp och skurade ur mikrovågsugn och kaffebryggare (de köpte jag när jag skilde mig och 1,5 år senare när jag flyttade i hop med Magnus fick Oskar dessa som just då flyttade hemifrån) Jag är en djävel på att skura och både kaffebryggare och mikrovågsugn ser nu mera nya ut! I love vim (eller jif som det heter nu mer)

Regnställskillar En liten vända på stan och sen åkte vi på bio. Magnus och jag såg flickan som lekte med elden, flickorna såg nya Harry Potter filmen. Axel var inte med för han är i Nykvarn hos John (som han var med till Thailand) Dock kommer han hem i hyfsad tid då han har träning i arla morgonstund på söndagsmorgonen.

sss1

Nu är vi hemma igen, lyssnar på nya skivan med Lars Winnerbäck, vikt tvätt, dukat och skall strax äta fläskfilé, potatisklyftor, paprikasås och en stor blandad sallad. Till det dricker vi Brolio. Är riktigt hungrig då jag inte ätit lunch i dag (jo, typ en näve Algrens bilar på bion)

Alla mina läsare vet förstås att SSK krossade MoDo hemma med 5 – 0

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul för Oskar! Blev det fint med de turkosa luckorna? Ja vim är kanoners!
Visst var filmen skitbra! Nu längtar jag till trean!
Trevlig kväll
kram
Gun

Lotta sa...

Effektiva kvinnor hinner mycket en lördag må jag säga. Kul med vinst, var Lukas med?

Maribella sa...

Shit vilka sötnosar på fotot!!
Tiden går fort måste jag säga! Det ser man på kort på andras barn....själv ändras man ju inte så mycket....eller?
Hoppas du/ni haft en lika händelsefull dag idag som igår, vet ingen som lyckas få in så mycket på en och samma dag som du!!
Min förebild i "utnyttja din dag" kategorin!!