04 oktober 2009

Kanelbullen dag

Upp med tuppen eftersom Axel hade tidig träning. Veckohandlade (som jag brukar göra på söndagar) Nu är maten i vår familj planerad tom torsdag kväll. Skönt att slippa tänka på det och att slippa handla på (dyra) Ellbes.

Väl hemma beslutade jag mig trots tidsbrist att baka bullar, det är ju ändå kanelbullens dag. Slänger i hop alla ingridienser då går inte min hushållsassistent i gång :o( Magnus som har större armmuskler än mig hjälpte att få i hop degen och Johanna hjälpte med utbaket. När bullarna stod på jäsning för 2:a gången åkte jag Axel till Nynäshamn på hockeymatch. Efter 2 perioder (deras perioder har blivit 20 minuter från och med i år) stod det 0-11 till oss och Axel får då matchstraff. Inte så kul men vi kom hem lite tidigare än vid vi annars skulle gjort (det finns alltid 2 sidor av en sak) Under tiden från samling till match (och även när det var match om jag skall vara helt ärlig) Läste jag Sjöjunfrun av Camilla Läckberg. Hann jäkligt långt och vill helst läsa klart den pronto.

Nu väntar vi på Lukas och Isabell skall komma och äta söndagsmiddag: Bœuf Bourguignon, en av mina favoriter!

1 kommentar:

Lotta sa...

Hej du fantastiska kvinna som bakat bullar dagen till ära. Vad jag får dåligt samvete, här har det inte bakats några bullar idag.Läste du bok under matchen !? Shame on you girl :-))