28 oktober 2009

Urnsättning och Viola 98 år

I dag jobbade jag bara på förmiddagen. Magnus farmor dog på sensommaren och då kunde vi tyvärr inte vara med på begravningen. I dag var det dags att sätta ner urnan i jorden och då fick vi ett tillfälle att säga hejdå till farmor Brit som nu ligger bredvid farfar Olle som varit död i 30 år!

Efter det åkte vi till Magnus mormor som i dag fyller 98 år. Rak i ryggen som en fura.

             Viola Maria Kristina Johansson (född 1911 då som Trygg)PA280020 Hon fick tårta, blomma och en flaska Lord Calvert (hon “gurglar” sig bara med den) Det var alldeles för mycket tyckte hon! Hon ville att vi skulle ta den med hem för personalen skulle stjäla den annars. Det gjorde vi inte förstås.

PA280022

Violas barnbarn storasyster Maria och lillebror Magnus, som för övrigt är de enda hon har eftersom hon bara fick ett barn : Carin (som dog 1996)

Varje gång vi hälsar på Viola är hennes lillasyrra där: Lizzy, otroligt parant för att inte säga snygg! Notera hur hon matchar klänning och kavaj.PA280021 Även Lizzy hade haft med sig lite whiskey. De hade druckit ett varsitt glas och till det ätit havreflarn (för det älskar Viola) just innan vi kom. Om det vill jag bara säga: Åsa och Gun lägg det på minnet (fast jag tar hellre rödvin och digestive)

Viola ser och hör illa, men hon älskar verkligen sina barnbarn och är mån att de har det bra och hon blev så glad att vi kom.

Snart skall jag till däckverkstaden och sätta på vinterdäck. Träffa Lukas för att hämta hockeybiljetter, till skomakaren och hämta stövlar samt köpa hårspray. Efter det skall vi äta en god laxmiddag i skenet av stearinljus och ha en myskväll för i morgon åker jag till Lima/Sälen med systrarna mina.

Tjingeling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fick jag ingen whiskey jag/Mamma

Lotta sa...

Vilket fint inlägg.

Ha det toppen!

Åsa sa...

Vin och Degistiv. Jag lägger det på minnet :)

Lollo sa...

Vilket gulligt inlagg & tanter !
Jag fick ju gladjen i sommras att traffa er, mormor &sa en fin gumma !
Digvesti & vin,,, tar det nu faktist, skulle ta ett kort sa du ser att jag inte ljuger, men hur fanigt ar inte det, du far helt enkellt lita pa mig :O) kramar Lollo

ps, jag har juss bakat kladdkakan dom din van mamma x tre delade med sig i sin blogg TOKGOD var den, tog en liten liten bit....!
kramelikram lollo