06 oktober 2009

Amelia och Tara

Låg båda och väntade på mig i dag när jag kom hem. Man kan bli glad för mindre! Bild0372 

Bild0371

Efter gårdagen frissa besök känner jag mig attans så blond. Vi gjorde inga vanliga slingor utan blekte hela utväxten och la i några mörkare slingor i överhåret. Gör att jag känner mig lite “polskt” blekt om ni förstår?

Klippningen blev bra men för att jag är rädd att det är kanske lite åt det gula/guldiga hålet åkte jag i dag förbi frisörsalongen och köpte………

 

Bild0373

Silverschampo (snordyrt!) Detta tok lilablå schampo är bra för att dämpa just gula toner i hår. När jag ändå slog på stort köpte jag mig ett balsam (egentligen är det inpackning med mycket drygare sa Lotta) Mitt hår är ju så tråkigt att det bara tål Head and shoulders (Clerasil hette det förut) så fort jag byter får jag en enorm produktion av mjäll, stora eksemkakor i hårbotten som man kliar och river och sårbotten blir alldeles sårig. Min lillasyster har samma problem hon. Nåväl, detta schampo skall man inte använda varje gång man tvättar håret för då kan det bli att skifta i blått i stället för gult (nästan värre va?) Min man vet inte vad mitt frisörbesök i går kostade och inte heller vad dessa produkter kostade. Men jag tror han skulle svimma och han fick reda på det :o) Han som har klippt sig själv med trimmer själv så länge att han tappat kontrollen på vad ett vanligt litet frissa besök kostar.

I kväll ingen hockey, mannen bortrest och jag har 2 nya tidningar att ägna mig åt. Se där, humöret är redan på väg uppåt :o)

PS Jag läste ut Sjöjungfrun i går, halva i söndags och resterande i går. Kan lätt bli något manisk när man får tag i en riktigt bra bok. Tack för lånet Lotta! DS

3 kommentarer:

Lotta sa...

Kul att du gillade boken. Klart en av mina favoriter. Var inte du hos frissan nyss?

Anonym sa...

Jättefin i håret tycker mamma
Kram

Maribella sa...

Men det är ju kanon att vara blond tills i helgen!
Italians love blonds!

Kram