24 april 2011

Uteliv

IMAG0432Skuggväxter som nästan aldrig får sol finns faktiskt! Stor gravmyrt till exempel

IMAG0433Dessa smånarcisser satte jag från lökar som stått på köksbordet förra året. Har tagit sig riktigt bra och jag vet inte om det möjligen är ett ålderstecken att man blir så himla glad över att se hur saker gror och växer men jag blir löjligt glad av att se att lökar och frön gror.

I morse var vi och handlade lite virke och en dj*a massa jord. Jag har grävt ut gammal jord och lagt i 500 liter ny. Planterat grönsaker och… IMAG0435

                     Funkior (också en klassisk skuggväxt) och…IMAG0434

…..gjort en helt ny rabatt av massa fuljord uppblandat med ny där har jag planterat ringblommor. Tar dom sig så gör dom. Vi skulle behöva ha hit en stor lastbil med jord men….IMAG0436

Mannen fortsätter snickrandet, han har en ängels tålamod den mannen. Summa sumarium har jag lyft och arbetar lika hårt i dag som 10 pass på gymmet. Har sedan tidigare påskdagars kroppsarbete redan träningsvärk men i dag skakar mina armar (benen mest förut)IMAG0437

Ville blogga på dagtid för att se om något barn möjligen hängde på Skype. Oskar och Axel är i London och Lucke kvar i Thailand. Ingen på Skype så jag går ut i solen och fortsätter arbeta.

I dag är det påskdagen men egentligen en lördag eftersom man är ledig i morgon och det är en röd dag. Så väljer jag att se det. Fortsatt Glad Påsk på er alla där ute!

1 kommentar:

Åsorna sa...

Oj så mycket växter! Ni fick verkligen en tokfin påsk.