28 april 2011

Man hinner en massa grejer

Jag har ännu inte vant mig att så stora barn och att min fritid inte är fyllt av deras aktiviteter, föräldramöten, brännboll & picknicksmys (vem f-n gillar sånt egentligen?)  Jag slutar jobbet vid 17 och sen hinner man ju hur mycket som helst! I dag tex: Förbi IKEA, handlade för en tusenlapp men bara grejer som typ ingen ser. Förutom ljus, servetter, lite glas till Getryggen, lite glas hit hem, 2 lavendlar (halva priset jämfört med Plantagen) så handlade jag dessa förvaringsboxar att ha ovanför garderoberna i vårt nya sovrum. Suckulent och kaktus klistermärkena köpte jag separat, lite fina va? 

IMAG0443

Förbi ÖB (schampo, hårinpackning) och ICA (middag till Axel) kom jag hem och röjde ovanför garderoberna. Min man är en ekorre (såsom alla män jag haft och alla män jag någonsin träffat eller känt) Dvs dom har otroligt lätt att samla på sig grejer och kan inte kasta någonting. Han hade en (mycket ful) flyttkartong med kläder i där uppe ovan garderoberna. Kan jag kasta dom frågade jag i går när jag låg och fantiserade hur snyggt det skulle när jag organiserat om allt. Förnärmad svarar han NEJ (underförstått är du inte riktigt klok kvinna) Jag har ställt ut den i förrådet, men var ju bara tvungen att kolla vad som fanns däri. Överst låg en skidjacka anno 1982 typ, en stickad tröja i en extremt ovanlig passform (möjligen kan hans avlidna mamma ha stickat den och det är orsaken att han inte vill separeras från den) Jag slog i hop locket och nu står den i förrådet (förlåt  svärmor Carin, tröjan var säkert jättefin/modern/bra passform på när den var ny) Sen har jag skurat badrummen och dammsugit också och klockan är bara 20,30. Otroligt vad man hinner grejer!

PS Sov otroligt gott i nya sovrummet, så superlyxigt att ha en dörr att stänga om sig! Bra magnetfält, aura eller var det bara att jag var trött kanske DS

PS 2 Saker jag försakat för att hinna är att: Äta (kopplat på reservtanken) och att se på TV. Framför allt det sistnämnda är en djäkla tidstjuv. Jag känner folk som säger att de inte fattar hur de ska hinna med allt. Samma människa vet jag ägnar 4 timmar per dag åt tv-tittande DS

5 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Hos oss är det tvärtom.
jag är den manlige och sparar och sparar. Har minnen till allt och det går omöjligt att göra sig av med ju. Jamen, den där klänningen jag hade på mig 1987 när jag dansade med ... Går inte att slänga.
Och Micke han är precis min motsats. Slänger allt han kan.
Har ett flertal gånger varit ute och rivat av släpet då han var på väg för att slänga massa "braochhasaker".
Men, jag önskar att jag vore kvinnligare och kunde slänga mer.
Tips på hur emottages tacksamt. För jag vill verkligen rensa nu, allt mög kväver mig.

Maribella sa...

Finns det något bättre ä att fylla säckar och släp och åka til returen... Jo, självklart - men det är så himla skönt att rensa!
Kram

Lill-Åsa sa...

Jag är galet bra på att slänga saker. Det ligger ju bara och ruttnar på ett förråd annars. En bra regel är att jag har en kartong/påse med minnessaker och det får inte bli mer än så. Stoppar jag in något nytt så får jag slänga något annat från påsen. Det är typ det jag äger allt annat har jag kastat. Känns fantastiskt. Men om man ska förstå de män du pratar om så till deras försvar så köper de säkert inte ens en bråkdel av de kläder som en kvinna (läs du ;)gör.

Fina lådor med klistermärken på.
Trevlig helg

Lotta sa...

Klart att Magnus ska få behålla sin låda. Han håller den onekligen kär.

Jag har funderat en hel del på det där med tid. Jag undrar hur det ska bli när jag bara har stora barn. Jag tänker att jag kommer att bli rik på tid :-)

Jag fattar så väl kära vän, att du njuter av att vara ensamen :-)

Kraam

Gun sa...

Tessan och Björne har ingen tv :)