23 april 2011

Tall Friday

Eller som vi säger här i Svedala, långfredagen och i år min pappas födelsedag. Mannen åkte på morgonen och kompletterade virkesinköpen. Jag satte fyr på brasan och eldade upp en miljon kottar och barr samt det gamla staketen som varit runt våra 2 altaner. Det kan (faktiskt) vara rätt svårt att få fyr på en brasa men så icke denna gång. Djäklar vad brann!

IMAG0413

Pappa som just nu bor hos Gun med familj för att renovera deras garage kom på långfredagsmiddag. Efter en mulen morgon hade vi en otroligt vacker dag. Premiär för 2011 års bikinisolande för denna bloggerska!

                    Här ser ni min fina storasyster Gun njuta av vårsolenIMAG0414

                                  Pappa och Emma njöt likasåIMAG0416

            Ubbe och Magnus dricker en kall öl i väntan på lammstekenIMAG0417

Eftersom pappa kan allt så hade han tagit med sig motorsågen och vi rensade bort lite småtallar och även en björk.IMAG0418

      Som sagt, lammstek med rödvinssås bjöds på till middag ute i solenIMAG0419

69-åringen med sin tårta, en fin kamera fick han i present och blev så glad såIMAG0421

          På kvällen kom Fredrik och Linda ut, grillade korv och umgicks. IMAG0422

Och när jag slog upp mina blå och Magnus sina bruna ser det ut så här. Spegelblank Östersjö, sol och varmt. Jösses så bra vi har det!IMAG0423

Senare skall vi fortsätta elda, snickra och kanske sola lite. Sill lunch och laxmiddag skall inmundigas denna påskafton. Glad påsk på er alla!

5 kommentarer:

Maribella sa...

Bra är bara förnamnet....underbart riktigt jä-la bra skulle jag vilja påstå!!
Glad påsk vännen!

Mamma sa...

Oj. Ser jättemysigt ut! Hälsa och gratta "gubben" Larsson. Själv ska vi bege oss till Kairo för frukost i det fria.
Kram och god fortsättning på helgen

Lotta sa...

Livet är gött ibland :-)

Glad påsk min älskade vän

Åsorna sa...

Det ser helt fantastiskt underbart ut på Getryggen just nu. Njuut och glad påsk på er!

LindaF sa...

Glad påsk och tack för igår, men jag måste säga att kortet var bland det värsta jag sett :)
Ha en underbar dag och hälsa mannen, kram på er