16 april 2011

Romeo & Julia

Hängde på låset när däckverkstan öppnade. Öppethus idag för oss som har lyxen (tar oss) att förvara och byta däck på ställen avsedda för detta.
Passade på att tvätta bilen och byta till sommarmattor också.
Efter det åkte delar av familjen in till kulturelitens högborg, Kungliga Dramatiska teatern. Vi såg Romeo & Julia, för första gången i våra liv. Jag är nu 44 så det vår ju på tiden, Malin är ju alldeles snart 12 och hon har dessutom läst den (i en förenklad version kanske ska tilläggas) Klart sevärd om inte så lätt kanske.
Direkt från huvudstan, ut till stugan. På 30 minuter hamnar man från storstadspulsen ut i rena rama lantidyllen. Otroligt!

Dagens bästa: Har sparat 5000:- idag. Tappade först bort min telefon, ett fack i min väska var öppet, var säker på att någon skicklig ficktjyv snott den. Hittades senare på golvet i bilen (besparing 3000:-) Då hittar jag inte mina RayBan! Säker på att de låg kvar på Dramaten var jag rätt ledsen, för jag gillar dom verkligen! Hittades också, fint instoppade i fördraget ämnat för det (besparing 2000:-) Känns som man kan unna sig något när man nu sparat så mycket pengar på en dag :o)

På bilden Malin och Johanna nere vid våran strand. Axel vill vare sig gå på teater eller hänka ut hit. Tråkigt tycker jag men inser att det är sunt och helt normalt att 17 åriga barn frigör sig.

Ha en bra helg alla och tack för titten!


2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad mysigt ni haft och har det. Vilken klok inställning du har till Axel och hans frigörelse, tur för honom att just du är hans mamma :-)

Pippitröjan är 100 % bomull och kostade 279 kr. HI Sport i Kungens kurva. Och jag älskar den!

Kram

Åsa E R sa...

Jag har inte sett Romeo & Julia som teater men däremot som ballet.
Helt fantastiskt! Jag ska dessutom se om den här i operahuset i december med familjens ballerina Tilda.

Ja det där med att få med tonåringar på aktiviteter är inte alltid det lättaste men man får glädja sig åt de stunder man väl får tillsammans.

Kram