21 april 2011

Pink Thursday

Men det heter ju inte RosaTorsdag utan SkärTorsdag om man ska vara korrekt. I Dalarna där jag växte upp sa man inte skär utan rosa. Vi sa också brandgul och inte orange. Man sa heller inte trosor utan underbyxor. Det gör jag än i dag. Kanske för att modellen jag gillar mer ÄR en underbyxa än en trosa.

Vi är på Getryggen och har planterat växter och frön. Mannen snickrar och gjuter. Jag är frusen för satan så kallt det blev när solen försvann, nu har den förvisso kommit åter men nu är den inte så varm längre. Värmer mig med filt om benen och varma popcorn. Går sådär.

IMAG0411

I kväll ämnar vi äta en hummer före maten. Till huvudrätt ska vi grilla egna hamburgare och drick en kall öl till det (brrr).

                                  Glad Påsk på er alla!

1 kommentar:

Maribella sa...

Usch ja, vad det blev kyligt igår em!
Nästan vantarna på vid grillningen!
Åh, tack frö inbjudan till ert fantastiska paradis, men tyvärr... Jobbar imorgon och på måndag, och på söndag är det påskkbrunch. En annan gång hoppas jag!
Kram