06 april 2011

Newlywed & Nearly Dead

En på mitt jobb har just varit på kryssning i Karibien. Jag och mannen var på kryssning i medelhavet när vi gifte oss. Det var vi, några andra smekmånadspar och resten pensionärer. Det var någon som sa det då, att på sådana där kryssningar är det bara Newlywed eller Nearly Dead som åker. Stämmer nog bra.

                                       Fruktstånd i BarcelonaDSCN0061

Underbart var det, fast allt annat än vilsamt. Båten anlände hamn 08 och avgick 18 typ. Sen var det ju middag och underhållning kvällen lång. Man ville ju inte missa någon stad så vi var uppe med tuppen, gick säkert en miljon steg och la oss sent (nåja) Städer vi besökte var: Palma, Tunis, Rom, Genua, Cannes och Barcelona.

                                             Magnus i Cannes DSCN0052

En dag fick vi till havs. Underbart. För er som aldrig upplevt en liknande kryssning så gör det (antingen när ni gifter er eller när ni börjar närma er…..)

P9170056

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens flitiga: Skurat ur och rensat kylskåpet!

Dagens flitiga 2: En långpromenad fast timmen var sen

Dagens bästa: Seger över Mora, nu tar vi MoDo på fredag :o)

 

             Nu skall jag hämta maken vid tåget, tack för titten!

2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Åsa har alltid vilja prova på en sådan kryssning. Jag är skeptisk ;). Jag skulle gärna vilja åka på en mindre båt längs någon flod.

Ja, man kan nog faktiskt jämföra Strawberry Hills med Hallonberg :)

Idag kommer hela härliga IKEA leveransen. Någon gång mellan kl 13.00-16.00. Hoppas då att det är närmare 13.00 än 16.00, så jag hinner få ihop något innan kvällen.

Heja SSK!

Kram

Maribella sa...

jag är också sugen på en kryssning, men det lär väl inte bli av på länge....
Vill inte gifta om mej, och det andra hoppas jag ta låååång tid innan jag uppnår!

Kram o ha en fin dag!