27 mars 2011

Sommartid!

En trevlig kväll hos Rickard och Eva hade vi. Supergod mat och trevligt sällskap. Släkte alla lampor gjorde vi också under earthhoure såklart. HTC:n är inte den bästa av kameror men här ser ni Rickard (drickandes vin) Fritte, Magnus, Frittes son Jocke, en liten glimt av Eva och Petra.

IMAG0365 

Så skönt att det blir ljusare på kvällen men vad synd att det är en helg vi tappar en timme på. Men än är det ljust och klockan är 17,40. Den här dagen har gått hur fort som helst!

IMAG0367

 

Pappa kom till oss i dag och vi har sett Gudfadern 3. Grymt bra. Till er som inte sett trilogin, GÖR det! Man bär dom med sig hur länge som helst. Och till Sicilien skall jag innan jag dör, så det så.

 

 

Sen har vi varit på Jula, en sån affär som pappor i allmänhet och min pappa i synnerhet älskar. Lite skruv och smått och gott blev det. Själv köpte jag inga skruvar men väl denna termometer. Vi har inte haft någon utan man ser först när man satt sig i bilen på morgonen hur kallt det är, och då är det lite sent eftersom man redan klätt sig då. Köpte den jag tyckte var snyggast men egentligen har jag nog aldrig sett en snygg termometer.

IMAG0366

Nu vankas det lasagne, min man vill ha pasta på söndagar, kvartsitalienare som han är (apropå familjen Corleone) Jag har blandat sallad med avokado och fetaost. Luktar underbart i hela huset och det får mig att tänka på hur stor (för?) plats mat har i mitt ♥:a och liv. Önskar att man kunde ha en mer likgiltig inställning men sån blev inte jag :o)

           Ha en bra söndagskväll, än är det än bit helg kvar!

1 kommentar:

Maribella sa...

Alla är vi olika, jag skulle vilja ha mer av din inställning till mat. Inte bara se det som jobbigt och tråkigt... Tänk om det fanns ett piller man kunde ta för att bli mätt och få i sig alla näringsämnen man behöver, en stor succé skulle det bli i mitt liv iallafall!

Kram