01 mars 2011

Jobb, mormor, mat & bak

Så kan min dag sammanfattas. I går visste vi inte om mormor skulle klara natten men det gjorde hon och idag har han varit vaken korta, korta stunder. Hon kände till och med igen mig men mår dåligt säger hon. Ont och trött. Lite ovärdigt att fota en svårt sjuk människa så jag fotade attiraljerna vid sidan av sängen i ställen (men kom på nu att jag hade ju kunnat fota mamma som var där med mig!)

IMAG0320

Hem via ICA och hemma har helgtulpanerna slagit ut i full blom. Så himla fina!

IMAG0321

Hemma har jag och Axel lagat lasagne och bakat bullar. Han åker till Sälen på torsdag med John, Nicko (och Mats och Micke) En maträtt var för 17-åringarna att ta med stod på listan och bullar vet man ju själv hur gott det är i skidspåret/backen så det bestämde jag skulle med några påsar som bonus.

IMAG0324

Således har jag haft en rätt bra dag. Jag har träffat mamma och mormor. Jag har haft kvalitetstid med Axel. Oskar har jag pratat med i telefonen och Lukas ser jag på TV:n just nu. Snälla högre makter, låt dom hålla i dessa 3 poäng!

4 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Ofta vill man ju minnas människorna så som de var i livet än hur de var sista tiden...jag förstår dig.
Gudars så gott med bullar då!!!

mammaxtre sa...

Då har du den 1 mars, räckt till för många vännen.

En stor kram till dig.

Cilla sa...

DIna goda bullar kommer jag i håg... de är nog de godaste jag smakat...
Hoppas att ni får några fler stunder av värde, du och din mormor innan hon måste skynda till min farmor och de andra vackra änglarna..

Stora kramar
Cilla

Maribella sa...

Vilken plåt! Ser underbart gott ut!

Btw, vilken match....*SUCK*

Kram