03 mars 2011

Prisvärt

I dag skulle jag köpa baddräkt. Att ha på badhuset och simma i och möjligen på när man är på SPA. Ett plagg men egentligen inte gillar ska fasiken inte kosta 700 :-! Så mycket ger jag inte ens för finbyxor. Hittade 2 varianter. Den ena som man ser ut som en Alshammar wana bee. Står Speedo med stora bokstäver i sidan. Den andra varianten är mer rysk/polsk nyrika varianten. Röd men något liten metallspänne och rysch i sidan. Fy, ingen passar mig, Till slut hittade jag en svart enkel utan krusiduller för 299 bagis.

P6260180

Axel åkte till Sälen 04 i morse. Hyrde skidor, köpte liftkort och vurpade första åket. Gjorde sig riktigt illa i axeln. Då äntligen visar han lite “jag är kanske lite lik min mamma” tendens. Försöker få tillbaks de 960:- liftkortet kostade, Men se det måste man ha läkarintyg för säger dom i kassan. Då går han till dörren där han sett att det står Läkare på. Blir undersökt, får läkarintyg och tillbaks pengarna för liftkortet (för 2 dagar i alla fall) Dessutom fick han röntgenremiss så i morgon väntar en röntgen undersökning. Handlingskraftigt gjort av en 16 årig grabb. Jag blir stolt som en tupp!

Jag och Isabell var sen mycket riktigt på hockey. Äntligen gick det vår väg! Nu väntar en riktig rysare på lördag! Utav Isabell fick jag en jättefin ljusstake och ett chateauglas, returer från hennes jobb som hon trodde skulle passa mig. Om dom gjorde? Som handsken!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Go Axel säger jag :-)

Åh vad bra att han blir lika handlingskraftig som du. Klart att du är stolt! Synd bara att han gjorde sig illa.

Kram

Mamma/mormor sa...

Det är gott gry i den grabben. Visst blr man stolt!

Lill-Åsa sa...

Nej, stackars Axels axel...Tur att han inte saknar motor :)Han kommer klara sig bra han. Hoppas att röntgen inte visar på några större skador och att han kan ha kul ändå i Sälen.
Kram

Åsa E R sa...

Din beskrivning av baddräkterna du inte valde är klockren. Man ser dem liksom framför sig :)