24 mars 2011

Apropå..

…besöket på bilverkstaden. Herre jösses så många olika arbeten det finns. Jag tänker i bland på att mina medarbete kan ha ett jobb som lätt blir enahanda men oj, vad många andra arbeten det finns som måste vara minst lika enahanda. Jag tänker t.ex. på de som arbetar i säkerhetskontrollerna på flygplatserna, vakter (i allmänhet och i synnerhet de man ser cirkulera på varuhus) Spärrvakter (på den pendeltågsstation jag går på har det jobbat samma personal i alla år), städare eller snabbköpskassörskor. Men alla behövs ju verkligen och vilken tur att vi alla är mer eller mindre olika uthålliga och i behov av stimulans!

I kväll var Oskar och Nina här och gjorde personlighetstester. Som grädde på moset fick man rå om dom lite. Fjäskade lite särskilt när de kommer de stora barnen som flyttat hemifrån och lagar favoritmaträtter. I dag kokt potatis, torsk och äggsås. Gott även för oss andra (-Axel) Köpte färsk torsk för 79:- kilot, rena fyndet.

I morgon lite sovmorgon och sen avslutning så man blir licensierad att utföra personlighetstesterna. Kul!

4 kommentarer:

Maribella sa...

Vad har jag missat?
Personlighetstester? Kan man få testa? Bara för att få bekräftat att man är lätt tjurig, konflikträdd, och jobbar bäst ensam...?

Kram

Mamma sa...

Jag anmäler mig också till testet
Kram

Marie KJ sa...

Nu är det för sent (såvida ni inte söker anställning hos oss) Fick 5 tester att öva på och har förbrukat alla. Sen har jag licens att utföra dom med de kostar pengar för varje test och är ju i min arbetsgivares namn! Men jösses vad intressant och kul!

Lotta sa...

Hunter ar gummistovlar. Snordyra hemma. Halva priset har. Apsnygga :-)

Kram alskade van.