16 mars 2011

Jag, ett tekniskt underbarn?

Skannade bilder Marie 002
För länge sedan lånade jag Åsorna scanner. Men eftersom jag är en person med stort ordningssinne rensade jag bort programvaran (eller vad det nu kan heta) från vår dator när scannern lämnades tillbaks. Nu blev det så att vi fick denna scanner när de emigrerade och då var installationsskivan borta. Trodde aldrig att jag skulle få i gång den igen men det gick lätt som en plätt.
Detta foto togs i samband med  Axel födelse. Den numera före detta maken kom dit med de mycket stolta storebröderna för att låta barnaskaran förevigas hos fotografen och publiceras i den  lokala tidningen. Den nyförlösta mamman började nästan gråta över klädvalet. Vad Axel har på sig var bestämt sedan innan (alla har haft nya “åka hem från BB kläder”) men att storebröderna skulle ha olikmönstrade brokiga t-shirts under de mönstrade skjortorna fanns inte med i planen. Nu kanske det set töntigt ut med skinnvästar men 1994 var det (faktiskt) coolt. Man kan också konstatera att det händer mycket med barns utseende när de växer. Undrar om någon som inte kände mina grabbar som små skulle kunna gissa att just dessa tre är bröderna Kilström?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta. Jag tycker både Oskar och Lukas kan kännas igen, men Axel är så ny bebis så det är svårt att känna igen.
Kram från pojkarnas mormor

mammaxtre sa...

Vad roligt med en scanner. Vad avis jag blir.

Oscar är sig lik, tykcer jag :-)

Gun sa...

Vår mor la kanske fram de söta tunikor vi hade på oss när vi fick träffa Åsa första gången :)
Fina gossar
Kram