08 mars 2011

Mitt skede i livet….

…börjar arta sig tänkte jag på i dag. Stället jag tränar på ligger ju i badhuset i stan där jag bor. Där är alltid massa stressade föräldrar som är på väg till och från simskolor. Jag har ingen brådska alls, jag kan träna hur länge jag vill. Mina barn är nästan klara. Bara Axel kvar och han tar sig själv till och från sina träningar (men visst kör jag honom ibland för att vara snäll)

 

Jag som är mamma till tre grabbar var mitt i den hämta/lämna snurren i många år. Oskar började skridskoskola som 5 åring tror jag. Borde alltså vart runt 1993 och tills förra året har jag kört barn till och från aktiviteter. Alla tre söner har:  Spelat hockey (i en elitklubb) fotboll, golf och alla har också simmat. Sen har någon spelat pingis, gått på skytte, brottas, spelat innebandy och nu går Axel på något jag inte har riktigt koll på men det heter MMA och Lukas frågade mig när han fick reda på det: FÅR han verkligen det?! Gissar att jag inte vill veta så mycket mer än att det verkar vara en seriös klubb och att han får fysisk aktivitet. Dessutom får han inte tävla förens han fyller 18 och det ingick försäkring i terminsavgiften :o)

1 kommentar:

Lotta sa...

Försäkring är bra. Jag har mina fördomar om MMA. men har säkert fel.

Du är i ett härligt skede i livet. Och du njuter av det. Det är bra min älskade vän. Själv ska jag precis nu till ishallen och hämta. Och det är jag glad för :-) Min tid kommer, right?