01 juni 2010

Älskade sommarmånad, juni!

Och tillika min födelsedagsmånad. Juni är för mig:

Skolavslutning, Den blomstertid nu kommer, midsommar, födelsedag, jordgubbar, semester, ljusa långa kvällar, premiärdopp (fast just det gjorde jag ju sensationellt nog i maj i år)

Finns det något av det ni inte gillar?

I går oljade vi trallen och gjorde om det i dag, den är törstig efter att ha blivit högtryckstvättad. En dag med almanacksbladet blankt efter arbetets slut. Åkte ner på stan och handlade present till lillasyster Åsa som fyller 39 år i morgon. Jag kommer i håg när hon kom hem från BB!

    Ta till vara på  junikvällen och tänk att om 20 dagar vänder det ;o)

4 kommentarer:

Maribella sa...

Juni ar for mig: en insikt om att arets bikinisasong blir samma disaster som forra aret!!
Tacka vet jag januari!!
Kram

Åsa sa...

Jag har helt glömt när jag kom hem från BB. Ses i kväll, hjärtligt välkommen! Juni är nog min favoritmånad.

Mamma sa...

Sitter på jobbet och tittar ut över innergården och ser den avd där Åsa föddes för 39 år sedan. En märklig känsla. Blev igångsatt och äntligen kom hon, 4240 g, lillasyster och minstingen.
Gun och Marie hade vattkoppor och längtade efter att få hem både mamma och sin alldeles egna och nya syster.
Vart har dom åren tagit vägen kan man undra? För er som har små barn och barn fortfarande hemmaboende. Ta vara på tiden, den är så kort. Det kommer en dag då du som mamma inte är den enda och viktigaste personen i livet. Men så är livet. Så njut av tiden ni har dom hemma.
Oj så djupt det blev!
Kramar till alla mina tre vackra och begåvade döttrar som jag är så stolt över

Lotta sa...

Jag som också är född i junimånad tycker såklart om den :-)

Härligt med sommarmånad. Härligt att komma hem från spanien till en sommardag i Sverige.