04 juni 2010

Pannknack

Vaknade med lite lite huvudvärk. Tänkte att det är inte värt en Imigran. När jag kom till jobbet var det det. Tog 50 mg. Hjälpte nada. Vid lunch var det värt en till. Hjälpte lika lite. Åkte från jobbet tidigt, tidigt (13.45) till Getryggen. La mig att sova med en kudde över huvudet i 2 timmar, hjälpte lite. Nu har det gått ytterligare några timmar och den har gått från en 9:a till en 3:a. Här kommer lite bilder från vår kväll:

                         Vid grillen (huvudvärken då en 5:a)Bild0076 I dag grillade vi fiskspett, till det potatis och limesås, lika gott som det låter!Bild0077 Nöden har ingen lag. Denna medicinska akutlåda fick jag i present från Åsorna, inhandlad på Koh Lanta. Jag har smort delar av min skalle med liniment samt tagit en msk av en hemsk “medicin” som jag tror är mot förkylning med i desperation tänkte jag att den kanske hjälper mot huvudvärk.

Bild0078 Här bjuder jag på ett riktigt fult kort på mig själv och skyller på huvudvärken. I vanliga fall är jag mycket snyggare :o) Vi intog vår middag vis vår rosévinsplats på stranden.Bild0080 Så här gott åt vi, synd att ni inte var här och hann smaka. SÅ himla gott!Bild0081 Efter middagen satte vi oss på bryggan och sög det sista utav kvällssolen. Min huvudvärk som var en 9:a när jag åkte från jobbet är nu “bara en 3:a. Man blir lite ödmjuk om livet när sånt här drabbar en. Bild0082

           Imorgon kommer min pappa till oss, det ser jag fram emot!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Ni är så fina och så duktiga på att fånga dagen. Detta har jag sagt tidigare men det rä värt att upprepas. Goda förebilder!

Jag har ikväll druckit läsk, ätit två enklare smörgåsar och fått i mig lite chips. Mat hade noll prio för mig ikväll. Borde ha åkt till getryggen känner jag nu...

Maribella sa...

Usch, inte kul med huvudvärk!!
Det bästa med migrän är att man vet att det går över...!
Hughs to you!

Åsa sa...

Fy farao för migrän! Det var säkert Thailandsmedicinen som hjälpte ;)
Vilket fint foto på dig och Magnus och vad mysigt ne ser ut att ha det på Getis.

Anonym sa...

Shit va jag blev hungrig!!!!Vilken underbara kväll du fick trots huvudvärken. Hoppas ditt huvud värker mindre idag.
Ta hand om pappsen din

Mamma sa...

Dj-a migrän!! Hoppas den nu är borta så du kan njuta till fullo av söndagen.
Det var en jättefin bild på dig tycker jag.
Kram